FAQs
FAQ : Frequently Asked Questions on ae&t company and our products
If you do not find an answer to your question here, please do not hesitate to contact us on +33 (0)559 060 600 or email info@aet.fr
ae&t company
How to contact ae&t ?
(+)Our salesteam are available from Monday to Thursday from 8.00 am to 12.30 am and from 1.30 pm to 5.30 pm and on Friday from 8.00 am to 12.30 am and from 1.30 pm to 5.00 pm.
You can also contact us :
Call us +33 (0)559 060 600
Email info@aet.fr
Our address : 4 impasse Joliot Curie – 64110 Jurançon – France
Fax +33 (0)559 064 463
What are ae&t activities ?
(+)First steps on www.aet.fr/en
Why a website ?
(+)You need a quote ?
(+)You need help ?
(+)How delete a product code from my favorite list ?
(+)To delete a product that you add to your favorite list, click on the product (you come back to the product page) then you click again on the star.
Transport and delivery
What about the transport ?
(+)Our goods are generally sent by courier for parcels under 30kg, and by haulier for parcels over 30 kg, unless the customer specifically requests otherwise in writing, in which case an additional charge will apply, depending on the chosen delivery method.
Our goods are deemed delivered when the haulier hands them over or when the buyer signs the delivery notes for deliveries made by ourselves. We assume no liability when our goods are collected from our premises by our customers or their haulier. Irrespective of the mode of transport, goods always travel at the risk of the consignee, whose duty it is to inspect them on arrival and note down any reservations on the haulier's waybill and send them by registered letter with acknowledgment of receipt, in the event of damage, loss, theft, etc., send to ae&t within 48 hours of receipt.
What about carriage ?
(+)Where are the general terms and conditions ?
(+)Informations produit
Comment fonctionne la recherche produit ?
(+)Dans l'en-tête du site internet d’ae&t, vous trouverez la barre de recherche. Rentrez simplement le nom du produit, un mot-clé ou une référence dans le champ de recherche.
Vous pouvez accéder à tous les produits via la rubrique PRODUIT située dans le bandeau du menu.
A quoi correspondent les 3 pastilles de couleur pour la disponibilité des produits ?
(+)Pastille orange : Expédition sous 3 à 4 semaines
Pastille rouge : Expédition dans plus de 4 semaines
Comment être conseillé ?
(+)Nous traiterons votre question le plus rapidement possible.
Comment obtenir un catalogue produits papier ou pdf ?
(+)Quelle est l’importance des IP ?
(+)En tant que fabricant de solutions industrielles, nous garantissons un Indice de Protection de nos produits contre les corps solides et liquides. Dans le tableau-ci après, sont résumés les différents niveaux de protection.
Que signifie zone ATEX ?
(+)Comment définir ma zone ATEX : 0,1,2,21,22 ?
(+)Que signifient les couleurs optiques ?
(+)Quelle est la garantie des produits ?
(+)Plus d’informations dans les Conditions générales de vente.
Comment fonctionne l'éco-contribution ?
(+)Lorsque vous achetez un produit, vous versez l'éco-contribution à ae&t.
Par exemple :
# Pour un maxi feu tournant Optason® O400T en 230 Vca, l'éco-contribution est de 0,04 € HT en 2018.
# Pour une sirène ATEX BEXS110D en 24 Vcc de 117 dB, l'éco-contribution est de 0,27 € HT en 2018.
ae&t reverse les montants de l'éco-contribution à Récylum, l'organisme officiel agréé par les pouvoirs publics.
En retour, Récylum récupère les déchets. Vous souhaitez confier vos équipements usagés à Récylum afin qu'ils soient dépollués et recyclés conformément à la réglementation.
Il existe une solution adaptée à votre besoin, containers mis à disposition ou dépose en points de collecte, quelles que soient les quantités d'équipements usagés que vous détenez.